To proagelos.gr καλεί τους αναγνώστες του αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο να δώσει τις καταγγελίες του στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να στείλετε με e-mail την καταγγελία σας στο proagelos@gmail.com γράφοντας φυσικά το ονοματεπώνυμό σας καθώς και ένα e-mail επικοινωνίας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και στη συνέχεια να αναρτήσουμε την καταγγελία που κάνατε.

Φράσεις της Μεγάλης Εβδομάδας, στην καθημερινότητά μας !

Προσπαθώντας να βρώ ένα θέμα για το Πασχαλινό editorial του " Τ " , είδα στο internet το θέμα που ανέβασε το pyles.tv με τίτλο "Φράσεις της Μεγάλης Εβδομάδας, στην καθημερινότητά μας !" ( http://www.pyles.tv/News/thriskies-profities/Frasis-kathimerinotita-mas.aspx ). Κι επειδή ζούμε και στιγμές "Θείου πάθους" στην ζωή μας εξ αιτίας της μαλακίας που κουβαλάνε οι κυβερνώντες, είπα να δώσω την δική μου εκδοχή στις φράσεις που πηγάζουν από την Μεγάλη Εβδομάδα και χρησιμοποιούμε όποτε υπάρξει ανάγκη.

Το pyles.tv αναφέρει πως πολλές από τις φράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή προέρχονται από τα Ευαγγέλια και τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας. Τα πρωτεία ανήκουν στη Μεγάλη Πέμπτη αλλά και οι υπόλοιπες ημέρες έχουν "δανείσει" την γλώσσα μας με αρκετές εκφράσεις.


"Ιδού ο Νυμφίος έρχεται".
Το χρησιμοποιούμε για να αναγγείλουμε εν όψει εκλογών όλους τους υποψήφιους σωτήρες αυτής της έρμης χώρας !

"Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι".
Προέρχεται από τη φράση "Απόδοτε ουν τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ". Τη φράση αυτή την χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να δείξουμε οτι πρέπει να υπακούμε στο κράτος ή να δίνουμε στον καθένα ότι του οφείλουμε. Παρόλα αυτά, το ίδιο το κράτος δεν αποδίδει "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι" στον λαό αλλά "Τα του Καίσαρος στον Καίσαρη" (όπως λεν οι αμόρφωτοι), δηλαδή στους "μεγαλοκαρχαρίες" !

"Γραμματείς και Φαρισαίοι".
Το σωστό είναι "Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί" αλλά η φράση χρησιμοποιείται συνήθως για να περιγράψει ομάδες ανάξιων ανθρώπων που κατέχουν θέσεις εξουσίας. ... βλέπε : Βουλευτές, βολεμένους και λοιπόυς κρατικοδίαιτους καραγκιόζηδες !

"Η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή".
Την φράση αυτή τη λέμε για να περιγράψουμε το πόσο δήθεν μετανοιωμένοι νιώθουν όλοι αυτοί που μας κυβερνούν , οποίοι μετά από την ψήφιση ενός νομοσχεδίου δήθεν συμπάσχουν με τον λαό !

"Τριάντα αργύρια".
Η φράση αυτή επαναλαμβάνεται από τον κόσμο 365 μέρες τον χρόνο και σκοπός της είναι να περιγράψει την προδοσία των πολιτικών με αντάλλαγμα της μίζες της Siemens, και τα λεφτά που γενικότερα διακινούνται κάτω  απ΄το τραπέζι.

"Πριν αλέκτωρ λαλήσει".
Από τη φράση του Ιησού "Ου φωνήσει σήμερον αλέκτωρ πριν ή τρις απαρνήση μη ειδέναι με", που προαναγγέλλει την άρνηση του Πέτρου. Στην καθημερινότητά μας αναφερόμαστε με αυτήν σε κάτι που πιστεύουμε ότι θα αποδειχθεί πολύ σύντομα. Παρόλα αυτά, δικαιοσύνη σε αυτή την χώρα δύσκολα αποδίδεται !

"Λάβετε, Φάγετε".
Η προτροπή που ακούγεται στην πρώτη θεία Ευχαριστία και χρησιμοποιείται με ανάλογο τρόπο ... όπως ο Πάγκαλος που την παράφρασε λέγοντας "Μαζί τα φάγαμε" !.

"Συ είπας".
Σημαίνει "εσύ το είπες" και χρησιμοποιείται κυριολεκτικά. Τη φράση αυτή έπρεπε κανείς να την συνδέσει με το προαναφερθέν "Λάβετε, Φάγετε" καθώς θα έπρεπε να την αναφέρει ο λαός όταν ο Πάγκαλος ανέφερε το περιβόητο "Μαζί τα φάγαμε !".

"Μάχαιραν έδωσες και μάχαιραν θα λάβεις".
Από το "Πάντες γαρ οι λαβόντες μάχαιραν εν μαχαίρα αποθανούνται" και σημαίνει πως ό,τι δίνεις παίρνεις. Στην καθημερινότητά μας χρησιμεύει όταν σκεφτόμαστε με ποιόν τρόπο θέλουμε να εκδικηθούμε 300 κερατάδες που κατέστρεψαν την ζωή μας και την χώρα μας !

"Από τον Άννα στον Καϊάφα"
Η σωστή φράση είναι "Απέστειλε αυτόν ο Άννας δεδεμένον προς Καϊάφαν". Την χρησιμοποιούμε σχεδόν καθημερινά όταν γινόμαστε "μπαλάκι" από τον έναν ανευθυνοϋπεύθυνο , στον άλλο για να εξυπηρετηθούμε. Δυστυχώς, ζώντας με την ελπίδα πως θα καταργηθεί επιτέλους η γραφειοκρατία, πολλοί από εμάς πιστεύουμε πως οι λέξεις αυτές δεν θα έπρεπε να υπάρχουν στο φρασεολόγιό μας !

"Διαρρηγνύει τα ιμάτιά του"
Συνήθως χρησιμοποιείται όταν κάποιος διεκδικεί με πάθος το δίκιο του. Δυστυχώς σε καιρούς Δ.Ν.Τ. όχι μόνο τα ρούχα μας θα σκίσουμε για να δικαιωθούμε αλλά θα μας πάρουν και τα σώβρακα και θα μείνουμε εντελώς ρέστοι !

"Αγαπάτε αλλήλους"
Από τη φράση-προτροπή του Ιησού για ενότητα και αγάπη μεταξύ των μαθητών και κατ’ επέκταση όλων των ανθρώπων : "Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους". Δυστυχώς σήμερα στην Ελλάδα, κάποιοι δεν αγαπόυν όχι μόνο τους γύρω τους, αλλά ούτε και τα αντερά τους !

"Ήγγικεν η ώρα"
Το λέμε όταν φτάνει μια μεγάλη στιγμή, εμπενυσμένο από το «άγωμεν, ήγγικεν η ώρα και ο υιός του ανθρώπου παραδίδοται, ίνα δοξασθή...", που είπε ο Ιησούς. Στις μέρες μας, "ήγγικεν η ώρα" να εκδικηθούμε με την ψήφο μας όλους αυτούς που μας ριμάξανε την ψυχολογία !

"Επί ξύλου κρεμάμενος"
Η φράση χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη δύσκολη θέση που βρίσκεται κάποιος όταν δεν υπάρχει κανείς και τίποτα να τον βοηθήσει. Προφανώς συνδέεται με την αντίστοιχη θέση του Ιησού πάνω στο Σταυρό και την αντίστοιχη θέση που βρίσκεται ο Έλληνας σε καιρούς οικονομικής κρίσης !

"Ου γαρ οίδασι τι ποιούσι"
Σημαίνει "δεν ξέρουν τι κάνουν" και προέρχεται από τη μεγαλοσύνη του Ιησού τη στιγμή που οι άνθρωποι τον σταύρωναν! Εκείνος νιώθοντας την ανάγκη να τους υπερασπιστεί είπε τη φράση αυτή στον Πατέρα Του ... κι εμείς την λέμε για να αναφέρουμε πως οι 300 δεν ξέρουν τί τους γίνεται !

"Μνήσθητί μου Κύριε"
Από τις πιο συνηθισμένες εκφράσεις στην καθημερινότητα του Έλληνα. Συχνά συνοδεύεται με σταυροκόπημα και μετάνοιες από τον πολύπαθο λαό μας ! Αρχικά, ακούστηκε από τον ληστή που ήταν δεξιά Του Κυρίου. Την λέμε όταν μας συμβαίνει κάτι τρομακτικό, όταν αγανακτούμε ή όταν ξαφνιαζόμαστε !

"Τετέλεσται"
Σημαίνει " ήρθε το τέλος" και ήταν η τελευταία φράση του Ιησού, πάνω στο σταυρό. Ευτυχώς δεν την έχουν πεί ακόμα οι Έλληνες !

"Ανάστα ο Κύριος".
Με αυτήν αναφερόμαστε στην μεγάλη φασαρία. Προφανώς συνδέεται με τις θορυβώδεις εκδηλώσεις της Ανάστασης σε πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και με το μπάχαλο και την ασυννενοησία στα βουλευτικά έδρανα !.

"Και βάλω τον δάκτυλόν μου εις τον τύπον των ήλων", "Ειρήνη Ημίν", Άπιστος Θωμάς.
Και οι τρεις εκφράσεις προκύπτουν από την δυσπιστία του Αποστόλου Θωμά να δεχτεί την Ανάσταση του Κυρίου. Η πρώτη χρησιμοποιείται για να δηλώσει τις χειροπιαστές αποδείξεις αλλά και την αλήθεια ενός γεγονότος. Το "ειρήνη ημίν", το λέμε για να επαναφέρουμε την ηρεμία μετά από μία ένταση και ο "άπιστος Θωμάς" περιγράφει τους ανθρώπους που αρνούνται να πιστέψουν σε κάτι, ακόμη κι αν πολλές φορές είναι μπροστά στα μάτια τους ! Ειδικότερα η τρίτη φράση κολλάει στα κομματόσκυλα που τόσα χρόνια συντηρούν τον δικομματισμό και δεν μπορούν να καταλάβουν ακόμα πόσο λάθος έκαναν !

...αυτά, και καλή Ανάσταση αδέλφια !

ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ...

Νεότερη Παλαιότερη
Παγκόσμιος χάρτης διασποράς COVID-19