Άλλαξε ο Μανωλιός ...στα κανάλια! Rebranding στο σαπιο τοπίο της Ελληνικής τηλεόρασης.


Κάθε χρόνο, με το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου, τα κανάλια ετοιμάζουν το νέο τους πρόσωπο. Ανανεώνονται όσον αφορά εκπομπές και τηλεοπτικά πρόσωπα αλλά το marketing τα ωθεί και στην αλλαγή μέχρι και της εταιρικής τους ταυτότητας (ελληνιστί, rebranding).

Η αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας των σταθμών μπορεί βέβαια να συμβαίνει και για άλλους λόγους (οικονομικού χαρακτήρα) και όχι μόνο για λόγους ανανέωσης και αναγνωρισιμότητας.

Στο κείμενο αυτό θα θυμηθούμε μαζί κάποια παραδείγματα rebranding στο Αθηναϊκό τηλεοπτικό τοπίο, το οποίο παραμένει έτσι κι αλλιώς σάπιο καθώς πλέον η τηλεόραση δεν έχει κάτι αξιόλογο να μας προσφέρει και πολλές από τις κατηγορίες του τηλεοπτικού κοινού (και ιδιαίτερα το νεανικό κοινό) στρέφει πλέον το ενδιαφέρον του στο διαδίκτυο και στη θέαση βίντεο απο πηγές όπως το YouTube.

Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε περιπτώσεις αλλαγών που προφανώς δεν οφέλησαν σε τίποτα.

Όταν το Jeronimo Groovy TV έγινε ΚΑΝΑΛΙ 10 ...
Το μουσικό κανάλι της Αθήνας το οποίο έφαγε πολύ παράσιτο αλλά "μεγάλωσε" την σημερινή 30+ γενιά, εξαγοράστηκε από τον Γιώργο Τράγκα γιατί έπρεπε να υπάρξει ένας τηλεοπτικός δίαυλος που θα προωθούσε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή (ναι, τον κουρασμένο της Ραφήνας) στην προσπάθειά του να γίνει πρωθυπουργός ...και τα κατάφερε. Κι αφού το κανάλι εκτέλεσε το καθήκον του, μετά από λίγο χρονικό διάστημα απλά, έκλεισε !

Όταν το Smart έγινε MTV Greece ...
Το γνωστό παγκόσμιο μουσικό τηλεοπτικό δίκτυο MTV επιδίωκε τη δημιουργία του Ελληνικού MTV αλλά έπρεπε να βρεθεί συχνότητα για να εκπέμψει. Η εύκολη λύση ήταν η εξαγορά ενός μικρομεσαίου καναλιού όπως το Smart. Το MTV Greece έγινε το αντίπαλο δέος του MAD TV αλλά η κρίση ανάγκασε την μητρική εταιρία να μην ανανεώσει την σύμβαση παραμονής του στην  Ελλάδα ως MTV Greece και πλέον αυτό εκπέμπει μόνο από τις συνδρομητικές πλατφόρμες με το διεθνές του πρόγραμμα. Όσο για τη συχνότητα, αυτή πλέον ανήκει στο RISE TV που αποτελεί συνέχεια του σταθμού.

Όταν το ΤηλεΦως έγινε Kontra Channel ...
Άλλη μια περίπτωση εξαγοράς σταθμού για οικονομικούς λόγους. Ο ιδιοκτήτης του ΤηλεΦως, οικολόγος Κωνσταντίνος Παπανικόλας, έψαχνε απο καιρό να πουλήσει το κανάλι του. Μέχρι και αγγελία στη Χρυσή Ευκαιρία έβαλε. Όταν λοιπόν η Kouris Media Group σχεδίαζε τη δημιουργία του Kontra Channel, εξαγόρασε το ΤηλεΦως και έδωσε και μια τηλεπτική ζώνη στον Κων/νο Παπανικόλα, όπως ακριβώς έγινε και με τη περίπτωση του Extra εξαγόρασε το Κανάλι 67 του Βασίλη Λεβέντη και απλά του έδωσε και μια νυχτερινή τηλεοπτική ζώνη για να εκφράζει τα πιστεύω του.

Όταν το Star Channel αφαίρεσε το πολύχρονο αστέρι ...
Πως μπορείς να λες πως ανανεώνεις την εικόνα ενός τηλεοπτικού σταθμού όταν το πρόγραμμά σου δεν ...τσουλάει και πως μπορείς να λέγεσαι πλέον Star για να σε μπείς καλύτερα στη μνήμη του τηλεθεατή και αφαιρείς το σήμα κατατεθέν σου , δηλαδή το πολύχρωμο αστέρι; Αποτυχημένα μαρκετίστικα κόλπα που δεν οδηγούν πουθενά ...

Αλλαγή logo για τον ΣΚΑΪ ...
Ο ΣΚΑΪ πλέον έχει μια infotainment εικόνα καθώς η ψυχαγωγία παίζει μεγαλύτερο ρόλο από την ενημέρωση στην οποία ποντάριζε συνέχεια το κανάλι του Φαλήρου. Το νέο λογότυπο του σταθμού βγάζει μια δυναμική αλλά και μια πιο νεανική όψη που σε ωθεί να μην αλλάξεις κανάλι για να δεις το πρόγραμμα του. Ο ΣΚΑΪ ετοιμάζει project για ένα αμιγώς ενημερωτικό σταθμό με την επωνυμία  ΣΚΑΪ24 και το μόνο που μένει είναι να δούμε πως θα πάει κι αυτό το εγχείρημα.

Το Epsilontv γίνεται OPEN ...
H εξαγορά του Epsilontv από τον Ιβαν Σαββίδη επέβαλε την αλλαγή εταιρικής ταυτότητας για ένα σταθμό που θέλει να περάσει ένα μήνυμα αμεσότητας προς το τηλεοπτικό κοινό. Έτσι η προετοιμασία του νέου σταθμού είναι σε πλήρη εξέλιξη και απο την προσεχή Δευτέρα το Epsilontv γίνεται OPEN ! Ήδη από τον τηλεοπτικό δίαυλο προβάλλονται τα teasers του νέου τηλεοπτικού καναλιού.


Άλλαξε ο Μανωλιός ...στα κανάλια! Rebranding στο σαπιο τοπίο της Ελληνικής τηλεόρασης